שליחויות
בעולם העסקים העכשווי יש שינוי מהותי מול ההתנהלות בעבר וזאת לנוכח השימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר מייתרות את הצורך בחלק מהמקרים בהעברת מסמכים מסוימים באמצעות שירות שליחויות. היום אפשר לשלוח את הקבצים במייל והגורם המקבל מדפיס או סורק אותם וכך תוך פרק זמן קצר הוא מקדם את המהלכים הנדרשים בהמשך השרשרת כמו לדוגמה מול עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, שמאים וכו'. הקידמה הזו יצרה יעילות משמעותית בכל מקום עבודה ולכן העובדים וההנהלה אימצו את השיטות החדשניות וזנחו את השיטות הישנות שיצרו סרבול רב.
עם זאת עדיין יש תחומים מסוימים שמחייבים הדפסה של הקבצים שלהם כיוון שמדובר בנושאים שמועברים לכמה גורמים מקצועיים וכל אחד מהם אמור לאשר או לבצע שינויים תוך רישום ממוחשב לכך. אחת הדוגמאות לכך היא שמאים אשר מכינים תוכניות מפורטות של הצעות איחוד וחלוקה במגרשים שמחברים יחד או מפצלים אותם. מדובר בנושא מהותי שבו השמאים משקיעים מחשבה ויצירתיות רבה וזאת כדי לנצל באופן מלא את השטח הקיים לטובת הקמה של מבנה מגורים, מבנה ציבורי, פארק שעשועים ועוד.
בחירה של שירות שליחויות אמין
ביצוע שליחויות נראית לכאורה עבודה קלילה אך למעשה מדובר בעבודה חשובה ביותר שיש בה אחריות גבוהה מאד. כל שליח שאמור למסור חבילה, מעטפה, או גליל עם תוכניות אדריכליות מודע לחשיבות הרבה של הניירת הזו ולכן הוא מבצע את כל מהלך שליחויות זה באופן אחראי ותוך מתן תשומת לב מרבית לכל משלוח. המטרה היא שהמשלוח יגיע בשלמותו לגורם הרלוונטי וזאת תוך פרק זמן קצר ובהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש.
זו הסיבה שכאשר עסק מעוניין ליצור עבודה שוטפת עם משרד שליחויות, נציגיו בוחנים כמה וכמה אפשרויות, משוחחים עם קולגות כדי לשמוע חוות דעת חיוביות וגם דיס המלצות על חברת שליחויות זו או אחרת. רק לאחר חשיבה מעמיקה ובדיקה של הנושא מכל היבטיו מחליטים על הגורם המקצועי המתאים ביותר שצורת ההתנהלות שלו היא הנכונה ביותר לצרכי החברה שזקוקה לשליחויות מעת לעת.
מסמכים משפטיים
קיימים כמה סוגים של שירותי שליחויות ואחד החשובים שבהם הוא של מסמכים משפטיים. מדובר בניירת מקורית המועברת בין עורכי דין, מסמכים של בתי משפט, של ההוצאה לפועל ועוד. כל שליח עובר הדרכה מקיפה לגבי הפעולות שעליו לבצע בעת המסירה, כמו בדיקה מעמיקה שאכן הגורם המקבל הוא זה שאמור לקבל את המעטפה, החתמה של הלקוח, פעולות שיש לבצע אם האדם אינו מוכן לחתום, איתור של לקוחות ועוד.
המגמה היא להשלים את המעגל ולבצע את כל הפעולות הנדרשות צעד אחר צעד באופן אחראי וזאת על פי הנהלים שנקבעו מראש.
מהירות ההגעה ליעד
הלקוח מבקש בעת העברת המשלוח את לוח הזמנים הנכון לכל משלוח עלפי רמת הדחיפות שלו. יש משלוחים שנמסרים ביום למוחרת ואחרים שמתבצעים בו ביום ותוך פרק זמן קצר ביותר.